torstai 12. lokakuuta 2017

#46 Turpaterapin tarpeessa

Hevoset on aina ollut iso osa mun arkea, nuorempana lähinnä harrastuksena ja nyt myöhemmin ihan liikuntana ja tavoitteellisempana. Ei tätä enää harrastukseksi voi sanoa, enemmän se on elämäntapa. Aina välillä tulee kausia, kun ei jaksaisi kiinnostaa yhtään, mutta muutamankin päivän loman aikana kaipaan takaisin talliin. Hevoset on olleet mulle myös se laji, johon panostan ja jääkiekko se jonne menen nollaamaan päätä. Jääkiekon jäädessä piti löytää hevosista molemmat. Miten tasapainottaa se tavoitteellisuus ja kiva tekeminen, kun kyse ei ollutkaan enää pelkästään hevosen hyvinvoinnista, vaan myös omasta.




Hevosista olen saanut vuosien varrella lohtua, iloa, murhetta, onnistumisen tunteita, varmasti lähes jokainen tunne on noiden karvakorvien kanssa koettu. Hetkeäkään en vaihtaisi pois, olen saanut hevosten kautta kavereita ja kokemuksia, joita muualta en olisi löytänyt. Mikä tärkeintä hevoset ovat kasvattaneet mua ihmisenä, olen oppinut tärkeitä taitoja ihan elämää ajatellen. Nauttikaa hevosystävistänne, olivat ne sitten eläviä tai puisia, omia tai hoitsuja, kilpahevosia tai harrastuskavereita. <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti